Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-10, 20:26   #1
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

STATISTIKJENS BJERKE


V75-1: Jippolopp, två tillägg, stayerdistans
Sådana här lopp kan vi: Normalt hinner de bästa på 40 meters tillägg ikapp. Ibland håller någon på start undan. De på mellanvolten är missgynnade.
Spelar man mindre system börjar man med att strecka de längst bak. På mellanstora system fyller man på med starthästarna. Jag har råd att ta ALLA, det här är ett av omgångens två potentiella skrällopp.
I Norge är körspö förbjudet. Spetshästarna vinner lite oftare då de där bak är mindre benägna att spurta förbi.
En lustig detalj, relevant att tänka på här: De överlägsna utländska hästarna lämnar handikapp i form av utländska kuskar. Det blir mer spännande att tippa!


V75-2: Klass I, autostart, medeldistans. Strukna: 7, 8
Ska man plocka bort en häst, så är det 3 DD’s Perseverance. Alla som såg senaste loppet vet varför. Han var klart bäst – men vill helt enkelt inte vara först. Fin chans att bli tvåa igen, men det räknas ju inte på V75.
Jag kommer dock inte plocka bort någon. När en sådan som 12 Rekord Rune är spelad till 0,77 procent är det givet att helgardera!


V75-3: Stoeliten, autostart, kort distans
3 Shadow Gar var överlägsen samma motstånd för bara två veckor sedan. Nu har hon bättre läge. Slumpfaktorn i travlopp är större än de flesta tror, men större vinstchans än så här hittar man inte.
Runt 80-85 procent talar man om då. Sannolikt kommer den här att bli spelvärd alltså.


V75-4: Femåringslopp, autostart, medeldistans. Struken: 8
Andrahandaren 6 Canari Match har vunnit ett (!) lopp på 40 starter. Det var som tvååring. I USA är man passé som femåring – i regel, undantag finns. Canari gör en av omgångens mer intressanta starter, men segerchans? Uhm…
Medeldistans har han provat en gång, det var näst senast då han var slagen med halva upploppet. Då besegrade han knappt 7 French Laundry. Ingen av dem är aktuell att strecka i det här sällskapet!
2 Trendy OK (19 procent!) hade varit ett spikbud med svensk kusk. Nu får han stå tillbaka i tipset till förmån för en spetsande 4 Poet Broline.


V75-5: Kallblod, autostart, kort distans
Alla däggdjur har samma känsloliv och inte alla dagar är lika bra. Det är det talar mot seger för 1 Polara. Alla såg loppet för två veckor sedan, där samma hästar möttes. Förmodligen har inget dramatiskt hunnit inträffa sedan dess. Man kan räkna med att prestationerna blir likvärdiga och då vet vi hur det går: Favoriten vinner. Så länge humöret är detsamma.
Inte ens sådana här ”toksäkra” segrar oftare än till 80-85 procent. Bland kallbloden är chanserna något större (jämför med V75-3).


V75-6: Fyraåringseliten, autostart, kort distans. Struken: 11
I omgångens jämnaste sparlopp finner man ett av omgångens bättre speldrag: Spårlottvinnaren 5 Mc Spirit (1,7 procent). Det är märkligt att hästen kunnat bli så bortglömd givet meriterna. Övriga segerbud är favoriter: 6 Makethemark, 7 Muscle Hustle och 3 Phantasm Soa.


V75-7: Guld, autostart, medeldistans tiohästarslopp
Favoriten 8 Aubrion du Gers är svårbedömd. För att vinna loppet behöver han hålla Bold Eagle-klass och dessutom ha lite flyt med löpningsförloppet. Jag säger syn på det.
2 Lionel är dokumenterat en världsstjärna på den nivån och har bättre läge. Tippas. 5 Your Highness blev ”bara” tvåa bakom tipsettan senast, och det kan bli svårt att få revansch då denne sannolikt är ännu bättre nu. Men: Bästa läget och svensk toppkusk är faktorer att räkna med i de här sammanhangen. Tippas tvåa och streckas direkt. Tvillingen 2-5 kan vara dagens bästa spel!


Mitt spel
Sjuan satt lätt här i bloggen och de som följde tipsen fick nästan 20 000. På Tillsammans spelade jag ett mycket större system – men chansade också mer. I jakt på stora pengar plockade jag bort favoriten 1 Vincent Zaz i V75-3. Därmed bara sex rätt och 2 324 kronor i tröstvinst. Det klassiska: Den som gapar efter mycket…

Idag är det jätte-lätt! Två spikar så ”säkra” de kan bli inom travet, två helgarderade lopp och tre ojämna sparlopp där det inte ska gå att missa. Sjuan kommer att sitta igen, frågan är vad den ger?
Och den här gången är diskrepansen mellan blogg- och Tillsammans-system minimal!

Alla
Alla
3 Shadow Gar
4, 2, 9, 3
1 Polara
5, 6, 7, 3
2, 5, 9, 8
4 800 kronor

Det där är något större än jag spelar på Tillsammans. Det kan komma att lösa sig automatiskt via strykningar, annars får jag plocka bort några ”chanslösa” i helgarderingsloppen.
Lycka till med spelbesluten!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+10), Grovport (+5)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 21:55   #2
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg

Idag är det jätte-lätt! Två spikar så ”säkra” de kan bli inom travet, två helgarderade lopp och tre ojämna sparlopp där det inte ska gå att missa. Sjuan kommer att sitta igen, frågan är vad den ger?
Och den här gången är diskrepansen mellan blogg- och Tillsammans-system minimal!

Alla
Alla
3 Shadow Gar
4, 2, 9, 3
1 Polara
5, 6, 7, 3
2, 5, 9, 8
4 800 kronor

Det där är något större än jag spelar på Tillsammans. Det kan komma att lösa sig automatiskt via strykningar, annars får jag plocka bort några ”chanslösa” i helgarderingsloppen.
Lycka till med spelbesluten!

6 Canari Match
8 Dominion Beach
1 Volstead & 6 Cruzado Dela Noche



Fyra ekipage du inte har med som inte alls känns så omöjliga i dina sparlopp där 1 Volstead också är min förstrankade och möjligtvis utgångshäst...

Spikarna är väl troliga men inte särskilt roliga, särskilt inte på ett system i den här storleken, men visst kan det bli pengar ändå ifall det smäller till ordentligt inledningsvis, lycka till!
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 22:23   #3
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg

6 Canari Match
8 Dominion Beach
1 Volstead & 6 Cruzado Dela Noche



Fyra ekipage du inte har med som inte alls känns så omöjliga i dina sparlopp där 1 Volstead också är min förstrankade och möjligtvis utgångshäst...

Spikarna är väl troliga men inte särskilt roliga, särskilt inte på ett system i den här storleken, men visst kan det bli pengar ändå ifall det smäller till ordentligt inledningsvis, lycka till!
Ja, alltså det är ju inte mitt tips det här. Det är Jens S från Travronden och han och jag har inte alls samma tankar...men lycka till på dej med
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-11, 01:25   #4
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Ja, alltså det är ju inte mitt tips det här. Det är Jens S från Travronden och han och jag har inte alls samma tankar...men lycka till på dej med
Haha ok miss från min sida, tyckte det gick lite väl mycket utanför de tankarna du hade i den vanliga V75-tråden :-P
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td